mandag den 4. maj 2009

Dag 6 & 7: hviledag + Magic Kingdom

Som tiden dog flyver afsted - vi har været hjemme i snart tre uger, og har endnu ikke fået skrevet vores dagbog færdig. Men nu skal det være, ihvertfald for de næste to dage af ferien. Skærtorsdag holdt vi hviledag med det sidste shopping og et par timer ved poolen, så vi kunne samle ny energi til de sidste to parker: Magic Kingdom og Kennedy Spacecenter.

Vi tog tidligt afsted til Magic Kingdom, hvilket godt kan anbefales, hvis man vil undgå de værste køer. Først kom vi til parkeringspladsen, så skulle vi køre med en lille bus til indgangen, herefter kunne vi vælge mellem hurtigtog eller færge til hovedindgangen, det er virkeligt et stort område.

Da vi endelig kom ind i selve Magic Kingdom, kunne vi efter 20 min. ventetid kaste os over vores første og sidste rigtige amerikanske morgenmåltid i Crystal Palace, hvor vi spiste sammen med Peter Plys og hans venner. Som I kan se, fik vi taget en del billeder herinde af figurerne. Grunden til, at der ikke er billeder af de andre kendte figurer fra parken var, at man skulle stå i kø 1/2 time for at få billedet, og det havde vi ikke tålmodighed til.

Allerede da vi havde spist morgenmåltidet, var der kommet betydeligt flere mennesker i parken, hvilket du måske kan fornemme ved at se billederne. Udover at der var mange mennesker, var det også meget varmt, så det var en anstrengende tur. Men drengene synes, at det var det hele værd - vi andre kunne godt have undværet denne tur.

Et godt råd: Bestil bord hjemmefra - helst nogle dage inden besøget, hvis du vil spise aftensmad i Disney Parkerne. Det nåede vi ikke, selvom vi gerne ville have spist på den italienske restaurant med Lady & Vagabonden.